Upravit stránku

VDA 6.2

Management jakosti v automobilovém průmyslu - Audit systému QM - služby

Smysl standardu:

Požadavky zákazníků pomocí vnitřních procesů organizace přeměnit v takové služby, které zajistí spokojeného zákazníka. Zajistit realizaci specifických požadavků zákazníka. Přičemž se zdůrazňuje princip prevence a zlepšování procesů.

Použití / uplatnění standardu:

Tento standard kvality německého automobilního průmyslu je obdobou standardu VDA 6.1 a definuje požadavky na systém managementu kvality pro výrobce nehmotných (nemateriálních) produktů (služeb).

Charakteristika standardu:

Standard je postaven na požadavcích ISO 9001, které jsou rozšířené o požadavky automobilového průmyslu a specifické požadavky jednotlivých zákazníků.

Základem standardu je princip prevence, to znamená orientace organizace na předcházení vzniku neshodných služeb ve fázi návrhu a vývoje poskytování služeb. Dalším významným požadavkem je neustálé zlepšování procesů systému managementu kvality.

Hlavní přínosy standardu:

  • možnost dodávat zákazníkům v automobilním odvětví,
  • zprůhlednění fungování organizace,
  • zvyšování efektivity procesů organizace,
  • zvyšování spokojenosti a důvěry zákazníků, věřejnosti a státních kontrolních orgánů.
  • zvyšování efektivity procesů a konkurenceschopnosti organizace pomocí uplatnění pokročilých nástrojů pro prevenci a zlepšování,
  • snižování problémů a výskytu neshodných služeb za pomocí důsledného uplatnění principu prevence ve fázi návrhu a vývoje,
  • lepší připravenost organizace na havarijní / krizové situace.